-
Postów
106 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Typ konta
Zwykłe
Osiągnięcia Alphonso
![Tytuł: Spamer (4/4) Spamer](https://mta4life.pl/uploads/monthly_2022_09/uzytkownik3.png.ce966b29cd1b1dab0e35d9efdaf5d4f3.png)
Spamer (4/4)
487
Reputacja
Aktualizacja statusu
Zobacz wszystkie aktualizacje Alphonso
-
Może opowiem trochę o tym silniku i konstruktorze z grafiki tła, ponieważ moim zdaniem to nie tylko zwykłe zdjęcie. Każdy fan motoryzacji powinien od razu rozpoznać ten silnik, albo chociaż kojarzyć z opowieści jako NAJLEPSZY DZWIEK silnika spalinowego w historii motoryzacji cywilnej, filmów lub nawet legend. Jest to 2,5 V6 Busso zaprojektowany przez włoskiego inżyniera Giuseppe Busso, który przez ponad 40 lat pracował dla największych znanych producentów samochodów osobowych takich jak: Fiat, Alfa Romeo czy nawet Ferrari. W 1937 r. został przyjęty do Fiata a już w 1939 r. został przyjęty do Alfa Romeo gdzie zacznie od studiowania i rysowania poszczególnych elementów w fazie badań i rozwoju samochodów wyścigowych pod kierunkiem inżyniera Orazio Satty Puligi. Za jakiś czas Busso ukończył studia inżynierskie i następnie zajął się projektowaniem kompresorów i turbin do silników lotniczych. W 1946 r. Gioachino Colombo zaproponował mu stanowisko jako dyrektor biura projektowego nowego producenta Ferrari ( był 1946 rok więc wtedy projektowano właśnie pierwszy samochód Ferrari 125 S ) W Ferrari Busso również zaprojektował innwacyjne zawieszenie ( jak na tamte czasy ) pracując nad Ferrari 159. No i projekt Ferrari 159 wygrał wyścig w Turynie podczas zawodów Grand Prix z pilotem Reymondem Sommerem. No i historia zatacza koło, Giuseppe Busso wrócił do Alfy Romeo, w 1948 r. po pracy nad projektem przyszłego Tipo 166 i po różnicach z Colombo, Giuseppe Busso zdecydował się opuścić Ferrari i wrócić do Alfy Romeo wspominany przez Orazio Sattę Puligę. W Alfie Romeo rozwinął skrzydła jako główny projektant silników. Pierwsze auta z silnikiem Busso to Alfa Romeo 1900, Giulietta, oraz Giulia, z tych dwóch Giulia i Giulietta są produkowane do dzisiaj, lecz nie z silnikiem V6 busso, był produkowany i udoskonalany przez ponad 30 lat co świadczy o jego doskonałości i trwałości, lecz niestety w tamtych czasach wchodziły najnowsze normy antysmogowe Euro 4 które zmuszą do zaprzestania produkcji tego wspaniałego silnika ( V6 Busso został zastąpiony 3,2 JTS od GM motors w Alfie romeo 159, ale to całkiem inna historia, jeśli będzie fajny odzew to również go opiszę) Giuseppe Busso nawet po przejściu na emeryturę w 1977 r. nadal został na stanowisku jako dyrektor zarządzający, ale cytując piosenkę Anny Jantar " Nic nie może przecież wiecznie trwać" 31 grudnia 2005 r. ostatni silnik Busso V6 został wyprodukowany... Giuseppe Busso zmarł kilka dni później, 3 stycznia 2006r. w Ares, na północ od Mediolanu w mieście, w którym Alfa Romeo otworzy swój główny i renomowany zakład produkcyjny. Czy ma to jakiś związek z zakończeniem produkcji? Nie wiem, ale wiem że w sercach i w silnikach które zbudował nidgy nie zginie. Dziękuję każdemu, kto poświęcił 5 minut na przeczytanie tego i jeśli się spodobało zostaw reakcję, a jeśli masz jakieś pytania to pisz śmiało na dole.
Modele Alf z silnikiem Busso;
Alfa Romeo S10, S11
A. R. 6C 1500, 1750, 1900, 2000, 2300, 2500, aż po 3000
C52 Disco Volante
2000 Sportiva Bertone
B.A.T Bertone
750 competizione
Giulietta Salon
Giulietta Spider
Giulietta Spirnt
Tipo 103
Giulia GT, GTV, GTA
Giulia Tubulare Zagato
Giulia GTC
Giulia Spider/Veloce
Alfasud Sprint
Alfetta GTV
Giulietta Nuova
Tipo 33
Alfa 6
tutaj zaczynają się już modele od 1992, czyli jeszcze jakoś dostępny na dzisiejsze czasy
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 145
Alfa Romeo 146
Alfa Romeo 147
Alfa Romeo GTV
Alfa romeo 156 / GTA ( jestem byłym posiadaczem
)
No i tu niestety kończy się historia Busso
Tutaj macie link do kompilacji z dzwięków V6 Busso;
https://www.youtube.com/watch?v=LiuETM7L9DM
oraz materiał z kanału Povagowani który polecam obejrzeć, są tam bardziej szczegółowe informację na ten temat
https://www.youtube.com/watch?v=1oT5s50fb9Y