Login: Wiktor16
Nazwa wyświetlana: Wiktor16
Kategoria: Prace
Rekord: Najwięcej wydobytego węgla od początku rozgrywki:
Dowód:
Coś od siebie: Pozdrawiam
Nazwa nieruchomości: Domek z Parkingiem (kościółek)
ID nieruchomości: 517
Cena za dobę: 180 PLN
Lokalizacja: Old Venturas Strip
Cena: Offy +300k.
SS’y: https://imgur.com/a/RYJ6xpK
Sposób kontaktu: Forum/serwer.
Coś od siebie: Sprzedam fajny kościółek z fajnym klimatem.
Nazwa nieruchomości: Domek z Parkingiem (kościółek)
ID nieruchomości: 517
Cena za dobę: 180 PLN
Lokalizacja: Old Venturas Strip
Cena: Offy +300k.
SS’y: https://imgur.com/a/RYJ6xpK
Sposób kontaktu: Forum/serwer.
Coś od siebie: Sprzedam fajny kościółek z fajnym klimatem.
Nazwa nieruchomości: Domek z Parkingiem (kościółek)
ID nieruchomości: 517
Cena za dobę: 180 PLN
Lokalizacja: Old Venturas Strip
Cena: Offy +300k.
SS’y: https://imgur.com/a/RYJ6xpK
Sposób kontaktu: Forum/serwer.
Coś od siebie: Sprzedam fajny kościółek z fajnym klimatem.
Login: Wiktor16
Nazwa wyświetlana: Wiktor16
Kategoria: Prace
Rekord: Najwięcej wydobytego węgla od początku rozgrywki:
Dowód:
Coś od siebie: Pozdrawiam
Data rozpoczęcia: 31.03.2024
Data zakończenia: 07.04.2024, 23:59
Ilość dziennych prób: 50
Poziom trudności: Trudny
Dystans: 14 km
Pojazd: Mesos 2.2dm3
Nagroda #1: Oracle 1.6
Nagroda #2: 50 000 PLN
Nagroda #3: 30 000 PLN
Nagroda Wielkanocna: Ukończenie wyścigu z czasem poniżej 4 minut i zebranie
100 jajek umożliwia otrzymanie nagród głównych przewidzianych w wydarzeniu Wielkanocnym.
Wymagania: Zebranie 50 jajek w wydarzeniu poszukiwacza.
Lokalizacja rozpoczęcia: Los Santos International
Nazwa nieruchomości: Przyczepa
ID nieruchomości: 368
Cena za dobę: 120PLN
Lokalizacja: San Fierro
Cena: Oferty
SS’y: https://imgur.com/a/o4L4xw3
Sposób kontaktu: Gra / Forum
Coś od siebie: Fajna kryjówka pod kolekcje.
Nazwa nieruchomości: Przyczepa
ID nieruchomości: 368
Cena za dobę: 120PLN
Lokalizacja: San Fierro
Cena: Oferty
SS’y: https://imgur.com/a/o4L4xw3
Sposób kontaktu: Gra / Forum
Coś od siebie: Fajna kryjówka pod kolekcje.
Witajcie,
Na dzień 10.10.2023r. zaplanowaliśmy wprowadzenie w życie taryfikatora kar serwerowych.
W tym temacie chciałbym jak najdokładniej opisać zmiany które następują, aby pozostawić jak najmniej wątpliwości.
Korzystając z okazji, poruszę tutaj też wiele innych tematów dotyczących karania.
Zachęcam wszystkich aktywnych graczy serwera do zapoznania się z naszym wątkiem aby zrozumieć dlaczego karzemy i by uniknąć nieporozumień.
Ten temat zawiera wiele moich subiektywnych poglądów, czy obserwacji opartych na prawie dziewięcioletnim doświadczeniu jako Administrator RCON.
Przedstawiając je chce pokazać szerszy kontekst sytuacji związanej z karaniem, momentami więc temat będzie przybierał formę luźnej wypowiedzi.
Idea, czyli dlaczego właściwie nakładamy kary za 'nic'?
Temat wydawał mi się bardzo oczywisty, ale też warty omówienia, bo nie każdy to rozumie.
Nie będę ukrywał, że bardzo często spotykamy się z negatywną opinią na temat serwera czy administracji przez osobę która została ukarana.
"Admini mają kija w dupie, daje kary za nic", kto z was nie widział takiej lub podobnej wypowiedzi? To chyba najczęstszy "hejt" rzucany w naszą (ale nie tylko) stronę.
Pominę tutaj temat osób, które uważają się wiecznie za niewinne, nawet w obliczu przedstawionych dowodów, szkoda na to czasu.
Skupie się na tych, którzy zdają sobie sprawę z tego co zrobili, ale nie uważają by kara była potrzebna, bądź ta nałożona jest zbyt długa, to chyba najczęstsza sytuacja.
Załóżmy, że gracz ten jechał raz pod prąd, raz na skróty, nikogo nie taranując, nikomu nie utrudniając rozgrywki, nikomu nie szkodząc.
"To nie powinien dostać żadnej kary" - Tak odpowiedziałaby cześć graczy do której głównie kieruje ten akapit.
Otóż nie w każdym przypadku ideą danej zasady jest karanie graczy za czyny, a utrzymanie jakiegoś porządku i sensu na serwerze.
Tak jest i w tym przypadku, gdybyśmy nie karali za tak błahą rzecz, to spowodowałoby to, że każdy by tak jeździł, co byłoby sprzeczne chociażby z trybem gry na serwerze.
Gdybyśmy pozwalali na spam czy flood to chat byłby całkowicie nieczytelny.
Przez serwer dziennie przewija się kilka tysięcy osób, serwer się nie spali gdy garstka z graczy nagnie regulamin, ale gdy stanie się to powszechne, od czego kary mają odstraszać.
Na koniec akapitu dodam tylko od siebie, że mi jako właścicielowi serwera również nie jest na rękę to, gdy gracz dostaje bana.
Za każdym razem tracimy jednego gracza, czyli też jednego klienta z punktu widzenia bardziej biznesowego.
Ale gdybyśmy zamknęli oczy i pozwolili na dzicz na naszym serwerze, to dziś nie miałbym do kogo pisać tego tematu.
"Nie no tyle to nie", czyli o długości nakładanych kar.
Gdy już przeszliśmy przez temat tego, dlaczego karzemy graczy za przewinienia, to siłą rzeczy dochodzimy do tego, na jak długo.
Czyli jesteśmy w punkcie de-facto największej zalety i największej wady dotychczasowego systemu karania.
Nie istnieje system całkowicie sprawiedliwego karania - to moja opinia na ten temat.
Każde przewinienie się od siebie różni.
Można "zaspamować" chat lokalny gdzie widzi to kilka osób, a można zrobić to na chacie premium, gdzie jest ich kilkaset.
Można celowo uderzyć w przypadkowego jadącego gracza, a można celowo oczekiwać na graczy pod giełdą, którzy świeżo wyjechali od mechanika.
Można kogoś chcieć obrazić i można to zrobić na wiele różnych sposobów mniej lub bardziej nieodpowiednich moralnie.
Z tego powodu obowiązkiem osoby nakładającej karę jest ustalenie na ile dane przewinienie jest poważne i ustalenie adekwatnego rodzaju i długości kary.
I to jest akurat zaleta o której wcześniej wspomniałem.
To przejdźmy do wady - kary nakładają ludzie, całkowicie od siebie różni. Różnie wychowani, obracający się w różnych środowiskach, różnie myślących, w różnym wieku.
Dla każdego hierarchia czynu będzie inna, niezależnie od tego jak obiektywnie będzie starał się spojrzeć na sprawę.
Myślę, że dobrym porównaniem będą tutaj sądy, gdyż często zdarza się, że dwaj różni sędziowie wydają całkowicie inne wyroki w tych samych sprawach.
Czyli podsumowując, kara aby być sprawiedliwa musi zostać dostosowana do przewinienia.
Jednocześnie kara nie będzie sprawiedliwa gdyż jest to oceniane przez człowieka według jego indywidualnej opinii.
Rozwiązanie które wprowadzamy wciąż nie będzie idealne, ale wierzymy, że jest to tak zwany złoty środek.
Taryfikator kar, ale nie do końca...
Doszliśmy więc do najważniejszego punktu tego tematu.
Wielu z was na przestrzeni kilku lat proponowało wprowadzenie taryfikatora kar.
Wiedzieliśmy jednak, że nie będzie to rozwiązanie idealne i wniesie więcej problemów niż pożytku.
Nie było bowiem fizycznej możliwości aby zawrzeć każdą możliwą karę z każdym możliwym przebiegiem i przypisać do nich sztywno okres kary.
Postawiliśmy więc na coś co będzie niejako hybrydą dotychczasowego rozwiązania i taryfikatora kar.
Bowiem są kary które nie pozostawiają wielu wątpliwości, do tych dostosowaliśmy określoną długość kary.
Większość kar otrzymała tzw. "widełki" i zgodnie z nimi członek ekipy powinien dostosować długość kary do wagi czynu.
Naruszenie które nie zostały umieszczone w taryfikatorze posiadają zbyt dużo zmiennych i tutaj kara powinna zostać dostosowana
indywidualnie przez członka ekipy, zgodnie z dotychczasowym systemem. Taryfikator dotyczy jednak tylko standardowych i codziennych przypadków.
W wyjątkowych sytuacjach członek ekipy będzie mógł nałożyć karę wyższą niż ta uwzględniona w taryfikatorze, będzie on musiał jednak przedstawić co do tego uzasadnienie.
Kiedy możemy mówić o sytuacji wyjątkowej? Między innymi gdy ilość kar danego gracza za dane przewinienie wykracza poza normę, zwłaszcza gdy zostały nadane w ostatnim czasie.
Gdy czyny gracza naruszają więcej niż jeden podpunkt regulaminu bądź taryfikatora, a także, gdy osoba kilkukrotnie naruszy zasady, jak chociażby staranowanie kilku graczy.
Reasumując, jeżeli jesteś zwykłym graczem któremu zdarza się od czasu do czasu coś przeskrobać, to raczej będzie to uwzględnione w taryfikatorze.
Jeżeli jednak celem gry dla Ciebie jest odwalanie, bądź robisz to zdecydowanie częściej niż pozostali, kary najczęściej będą nadawanie indywidualnie.
Wszystkie informacje o karaniu nowym systemem zostaną również zapisane w regulaminie członka ekipy.
Eksperyment
W ostatnim zdaniu akapitu o długości kary użyłem słowa "wierzymy".
Niestety wprowadzenie takiej zmiany jest niejako loterią - czy to się przyjmie przez graczy i czy administracja również temu podoła.
Czy niektórzy nie będą wykorzystywać tego, że długości kar są jawne? Nie wiemy.
Wprowadzenie więc tej zmiany traktujemy troszkę jako eksperyment, zakładając scenariusz porażki i powodzenia.
Prawdopodobnie o wyniku eksperymentu dowiemy się już w pierwszych dniach funkcjonowania taryfikatora.
Jeżeli jego wprowadzenie okaże się błędem co będzie owocować większą ilością problemów niż pożytku, wrócimy do starej formy karania.
Wróćmy na chwilę do długości kar...
W taryfikatorze niektóre z kar zostały złagodzone, część z nich nawet znacznie.
Starałem się dostosować długości kar do rzeczywistej wagi czynów. Jednakże wciąż pamiętamy o pierwszym punkcie.
Głęboko liczę, że Wy - gracze nie będziecie tego wykorzystywać, częściej łamiąc regulamin serwera.
Jeżeli tak się stanie, taryfikator będzie odpowiednio modyfikowany.
Podsumowując
Dziękuję, jeżeli przeczytaliście wszystko. Chciałem tutaj oprócz zaprezentowania taryfikatora pokazać jak to wygląda od zaplecza.
Warto zaznaczyć, że obecna forma taryfikatora nie jest formą ostateczną, wciąż rozmyślamy czy kilku rzeczy z niego nie usunąć przed jego wprowadzeniem.
Mam nadzieję, że zmiana ostatecznie wszystkim wyjdzie na dobre, jeżeli nie - trudno, wrócimy do tego co było.
Otwieram dyskusję w dziale off-topic, która dotyczyć będzie tylko i wyłącznie taryfikatora i tematów poruszonych w tym wątku, aby poznać wasze zdanie na ten temat.
Dobranoc!
Witajcie,
W dniu 11.05.2023r. (Czwartek) o godzinie 05:00 zaplanowaliśmy przerwę techniczną.
Szacujemy, że przerwa powinna trwać od 1,5 do 3 godzin, zależnie od tego ile komplikacji napotkamy po drodze.
Przez ten czas nie będzie można wejść na serwer a wszystkie pojazdy na mapie zostaną odesłane do przechowalni.
Co będzie przedmiotem prac?
Aby to zrozumieć, wprowadzę was w kontekst.
Podczas ostatnich urodzin serwera, występowały zdecydowanie większe problemy z obciążeniem serwera niż kiedykolwiek.
Z tego właśnie powodu napisaliśmy oświadczenie, które możecie przeczytać na discordzie lub poniżej w spoilerze.
Poinformowaliśmy w nim co może być problemem - system prywatnych pojazdów oraz przekazaliśmy, że zrobimy wszystko, aby problemu się pozbyć.
Od tego czasu staramy się dopełnić postawionej obietnicy i od urodzin serwera naszym głównym celem było przerobienie systemu pojazdów prywatnych.
Napisane od nowa zostało więc między innymi kilkanaście skryptów, a kilkadziesiąt wymagało znacznych edycji kodu, teraz należy to wprowadzić na serwer i jeszcze raz przetestować.
Co się zmieni?
Na pierwszy rzut oka - niewiele, a przynajmniej na to liczymy.
Gros zmian zostało wykonanych od wewnętrznej* strony skryptu, a interfejsy pozostawały bez zmian - gdy było to możliwe.
Głównym założeniem edycji była optymalizacja, czyli fakt, aby każdy z średnio 7 tys. pojazdów, zużywał mniej podzespołów serwera.
Czy osiągniemy założony efekt - mamy nadzieję. Jeżeli brać pod uwagę tylko i wyłącznie teorię - tak. A w praktyce zobaczymy.
Niektóre jednak skrypty wymagały wpłynięcia na ich sposób integracji z graczami, gdyż przy nowym systemie nie mogły działać już tak samo.
Przykładem tego jest zasób giełdy, który po podejściu do pojazdu będzie wymagał pobrania danych dot. tuningu poprzez naciśnięcie klawisza.
Ryzyko
Moglibyśmy pominąć ten punkt, ale gdyby coś poszło nie po naszej myśli i tak musielibyśmy to napisać.
System o którym wspominamy jest nieoderwalnie złączony z dużą ilością skryptów na serwerze, które wymagały edycji.
Wszystko testowane było przez nas kilka razy, ale może zdarzyć się coś, czego nie przewidzieliśmy, albo coś było niemożliwe do uzyskania w naszych warunkach testowych.
Dlatego po przerwie technicznej może pojawić się kilka błędów, które na bieżąco będziemy starać się naprawiać.
Istnieje też ryzyko, że po otwarciu - gdy wystąpi poważny problem będziemy musieli serwer ponownie zamknąć do czasu naprawy problemu.
Oczywiście, przed dokonaniem zmian, zostanie wykonana pełna kopia zapasowa bazy danych i plików serwera. by zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo.
Dziękujemy za wyrozumiałość i przepraszamy za utrudnienia.
Wszystkie zmiany dokonywane są po to, by serwer wciąż mógł się rozwijać.
* Bardzo duże uproszczenie, skrót myślowy. Tu: chodzi o fakt, że kod działa tak samo/podobnie od tego widocznej strony, ale jest napisany inaczej.