Skocz do zawartości

Mercury.

Gracz
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Typ konta

    Premium +

Aktywność reputacji

  1. 4Love
    Mercury. przyznał(a) reputację dla ZbyK.gg w Aktualizacje na serwerze   
    01.04.2024 (prima aprilis)
    Na serwer wprowadzony został nowy, odświeżony model fotoradarów.

  2. 4Wow
    Mercury. otrzymał(a) reputację od Zbychuuuu w [KONKURS] 50K ZA FRYTE! *NIEMOŻLIWE* **NIGDY ŁATWIEJ**   
    @Zbychuuuu @Gniadys* @AreXsoN
  3. 4Like
    Mercury. przyznał(a) reputację dla M4rcinek w [KONKURS] 50K ZA FRYTE! *NIEMOŻLIWE* **NIGDY ŁATWIEJ**   
    Witam wszystkich bardzo serdecznie!
    Zapraszam każdego do wzięcia udziału w konkursie z okazji Imienin Mirogniewa, w którym do wygrania jest łącznie 50 000 PLN serwerowej gotówki dla 3 osób!
    Wymagania:
    Dodanie dowolnej reakcji pod tym tematem oraz odpowiedzią @Piko0412 znajdującą się poniżej. |wymagane|
    Dodanie odpowiedzi pod tym tematem. |wymagane|
    W odpowiedzi trzeba oznaczyć 3 dowolnych znajomych. |wymagane|
    Nagrody:
    1 osoba - 30.000PLN
    2 osoba - 15.000PLN
    3 osoba - 5.000PLN
    Wyniki konkursu ogłoszone zostaną w nowym temacie w dziale off-topic na forum 30.01.2024 roku.
    Życzymy wszystkim powodzenia!
     
  4. 4Like
    Mercury. przyznał(a) reputację dla Piko0412 w [KONKURS] 50K ZA FRYTE! *NIEMOŻLIWE* **NIGDY ŁATWIEJ**   
    Wszystkiego najlepszego Mirogniew! 
  5. 4Love
    Mercury. przyznał(a) reputację dla ZbyK.gg w Zmiany w systemie karania na serwerze - Taryfikator kar   
    Witajcie,
    Na dzień 10.10.2023r. zaplanowaliśmy wprowadzenie w życie taryfikatora kar serwerowych.
    W tym temacie chciałbym jak najdokładniej opisać zmiany które następują, aby pozostawić jak najmniej wątpliwości.
    Korzystając z okazji, poruszę tutaj też wiele innych tematów dotyczących karania.
    Zachęcam wszystkich aktywnych graczy serwera do zapoznania się z naszym wątkiem aby zrozumieć dlaczego karzemy i by uniknąć nieporozumień.
    Ten temat zawiera wiele moich subiektywnych poglądów, czy obserwacji opartych na prawie dziewięcioletnim doświadczeniu jako Administrator RCON.
    Przedstawiając je chce pokazać szerszy kontekst sytuacji związanej z karaniem, momentami więc temat będzie przybierał formę luźnej wypowiedzi.
    Idea, czyli dlaczego właściwie nakładamy kary za 'nic'?
    Temat wydawał mi się bardzo oczywisty, ale też warty omówienia, bo nie każdy to rozumie.
    Nie będę ukrywał, że bardzo często spotykamy się z negatywną opinią na temat serwera czy administracji przez osobę która została ukarana.
    "Admini mają kija w dupie, daje kary za nic", kto z was nie widział takiej lub podobnej wypowiedzi? To chyba najczęstszy "hejt" rzucany w naszą (ale nie tylko) stronę.
    Pominę tutaj temat osób, które uważają się wiecznie za niewinne, nawet w obliczu przedstawionych dowodów, szkoda na to czasu.
    Skupie się na tych, którzy zdają sobie sprawę z tego co zrobili, ale nie uważają by kara była potrzebna, bądź ta nałożona jest zbyt długa, to chyba najczęstsza sytuacja.
    Załóżmy, że gracz ten jechał raz pod prąd, raz na skróty, nikogo nie taranując, nikomu nie utrudniając rozgrywki, nikomu nie szkodząc.
    "To nie powinien dostać żadnej kary" - Tak odpowiedziałaby cześć graczy do której głównie kieruje ten akapit.
    Otóż nie w każdym przypadku ideą danej zasady jest karanie graczy za czyny, a utrzymanie jakiegoś porządku i sensu na serwerze.
    Tak jest i w tym przypadku, gdybyśmy nie karali za tak błahą rzecz, to spowodowałoby to, że każdy by tak jeździł, co byłoby sprzeczne chociażby z trybem gry na serwerze.
    Gdybyśmy pozwalali na spam czy flood to chat byłby całkowicie nieczytelny.
    Przez serwer dziennie przewija się kilka tysięcy osób, serwer się nie spali gdy garstka z graczy nagnie regulamin, ale gdy stanie się to powszechne, od czego kary mają odstraszać.
    Na koniec akapitu dodam tylko od siebie, że mi jako właścicielowi serwera również nie jest na rękę to, gdy gracz dostaje bana.
    Za każdym razem tracimy jednego gracza, czyli też jednego klienta z punktu widzenia bardziej biznesowego.
    Ale gdybyśmy zamknęli oczy i pozwolili na dzicz na naszym serwerze, to dziś nie miałbym do kogo pisać tego tematu.
     
    "Nie no tyle to nie", czyli o długości nakładanych kar.
    Gdy już przeszliśmy przez temat tego, dlaczego karzemy graczy za przewinienia, to siłą rzeczy dochodzimy do tego, na jak długo.
    Czyli jesteśmy w punkcie de-facto największej zalety i największej wady dotychczasowego systemu karania.
    Nie istnieje system całkowicie sprawiedliwego karania - to moja opinia na ten temat.
    Każde przewinienie się od siebie różni.
    Można "zaspamować" chat lokalny gdzie widzi to kilka osób, a można zrobić to na chacie premium, gdzie jest ich kilkaset.
    Można celowo uderzyć w przypadkowego jadącego gracza, a można celowo oczekiwać na graczy pod giełdą, którzy świeżo wyjechali od mechanika.
    Można kogoś chcieć obrazić i można to zrobić na wiele różnych sposobów mniej lub bardziej nieodpowiednich moralnie.
    Z tego powodu obowiązkiem osoby nakładającej karę jest ustalenie na ile dane przewinienie jest poważne i ustalenie adekwatnego rodzaju i długości kary.
    I to jest akurat zaleta o której wcześniej wspomniałem.
    To przejdźmy do wady - kary nakładają ludzie, całkowicie od siebie różni. Różnie wychowani, obracający się w różnych środowiskach, różnie myślących, w różnym wieku.
    Dla każdego hierarchia czynu będzie inna, niezależnie od tego jak obiektywnie będzie starał się spojrzeć na sprawę.
    Myślę, że dobrym porównaniem będą tutaj sądy, gdyż często zdarza się, że dwaj różni sędziowie wydają całkowicie inne wyroki w tych samych sprawach.
    Czyli podsumowując, kara aby być sprawiedliwa musi zostać dostosowana do przewinienia.
    Jednocześnie kara nie będzie sprawiedliwa gdyż jest to oceniane przez człowieka według jego indywidualnej opinii.
    Rozwiązanie które wprowadzamy wciąż nie będzie idealne, ale wierzymy, że jest to tak zwany złoty środek.
     
    Taryfikator kar, ale nie do końca...
    Doszliśmy więc do najważniejszego punktu tego tematu.
    Wielu z was na przestrzeni kilku lat proponowało wprowadzenie taryfikatora kar.
    Wiedzieliśmy jednak, że nie będzie to rozwiązanie idealne i wniesie więcej problemów niż pożytku.
    Nie było bowiem fizycznej możliwości aby zawrzeć każdą możliwą karę z każdym możliwym przebiegiem i przypisać do nich sztywno okres kary.
    Postawiliśmy więc na coś co będzie niejako hybrydą dotychczasowego rozwiązania i taryfikatora kar.
    Bowiem są kary które nie pozostawiają wielu wątpliwości, do tych dostosowaliśmy określoną długość kary.
    Większość kar otrzymała tzw. "widełki" i zgodnie z nimi członek ekipy powinien dostosować długość kary do wagi czynu.
    Naruszenie które nie zostały umieszczone w taryfikatorze posiadają zbyt dużo zmiennych i tutaj kara powinna zostać dostosowana
    indywidualnie przez członka ekipy, zgodnie z dotychczasowym systemem. Taryfikator dotyczy jednak tylko standardowych i codziennych przypadków.
    W wyjątkowych sytuacjach członek ekipy będzie mógł nałożyć karę wyższą niż ta uwzględniona w taryfikatorze, będzie on musiał jednak przedstawić co do tego uzasadnienie.
    Kiedy możemy mówić o sytuacji wyjątkowej? Między innymi gdy ilość kar danego gracza za dane przewinienie wykracza poza normę, zwłaszcza gdy zostały nadane w ostatnim czasie.
    Gdy czyny gracza naruszają więcej niż jeden podpunkt regulaminu bądź taryfikatora, a także, gdy osoba kilkukrotnie naruszy zasady, jak chociażby staranowanie kilku graczy.
    Reasumując, jeżeli jesteś zwykłym graczem któremu zdarza się od czasu do czasu coś przeskrobać, to raczej będzie to uwzględnione w taryfikatorze.
    Jeżeli jednak celem gry dla Ciebie jest odwalanie, bądź robisz to zdecydowanie częściej niż pozostali, kary najczęściej będą nadawanie indywidualnie.
    Wszystkie informacje o karaniu nowym systemem zostaną również zapisane w regulaminie członka ekipy.

    Eksperyment
    W ostatnim zdaniu akapitu o długości kary użyłem słowa "wierzymy".
    Niestety wprowadzenie takiej zmiany jest niejako loterią - czy to się przyjmie przez graczy i czy administracja również temu podoła.
    Czy niektórzy nie będą wykorzystywać tego, że długości kar są jawne? Nie wiemy.
    Wprowadzenie więc tej zmiany traktujemy troszkę jako eksperyment, zakładając scenariusz porażki i powodzenia.
    Prawdopodobnie o wyniku eksperymentu dowiemy się już w pierwszych dniach funkcjonowania taryfikatora.
    Jeżeli jego wprowadzenie okaże się błędem co będzie owocować większą ilością problemów niż pożytku, wrócimy do starej formy karania.

    Wróćmy na chwilę do długości kar...
    W taryfikatorze niektóre z kar zostały złagodzone, część z nich nawet znacznie.
    Starałem się dostosować długości kar do rzeczywistej wagi czynów. Jednakże wciąż pamiętamy o pierwszym punkcie.
    Głęboko liczę, że Wy - gracze nie będziecie tego wykorzystywać, częściej łamiąc regulamin serwera.
    Jeżeli tak się stanie, taryfikator będzie odpowiednio modyfikowany.

    Podsumowując
    Dziękuję, jeżeli przeczytaliście wszystko. Chciałem tutaj oprócz zaprezentowania taryfikatora pokazać jak to wygląda od zaplecza.
    Warto zaznaczyć, że obecna forma taryfikatora nie jest formą ostateczną, wciąż rozmyślamy czy kilku rzeczy z niego nie usunąć przed jego wprowadzeniem.
    Mam nadzieję, że zmiana ostatecznie wszystkim wyjdzie na dobre, jeżeli nie - trudno, wrócimy do tego co było.
    Otwieram dyskusję w dziale off-topic, która dotyczyć będzie tylko i wyłącznie taryfikatora i tematów poruszonych w tym wątku, aby poznać wasze zdanie na ten temat.
    Dobranoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony zgadzasz się na naszą politykę prywatności: Polityka prywatności, i akceptujesz regulamin witryny Regulamin