Skocz do zawartości
  • Aby w pełni korzystać z forum musisz się zarejestrować i zsynchronizować konto z grą, więcej informacji znajdziesz tutaj.
    Jeżeli posiadasz problemy z synchronizacją napisz wątek w dziale Pomoc z synchronizacją konta.

[SKRYPT] Wirtualny parking frakcyjny


cx_u
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No super że wykonałeś ten skrypt bo jednak chociaż dla jednej frakcji zrobienie takiego skryptu odciążyło by pewnie serwer nie mówię dla wszystkich z tego powodu że widzę że niektórzy piszą że frakcja straciła by klimat i jest to prawda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o moje zdanie na temat "wirtualnych parkingów" to jak najbardziej je popieram. Jednak rozwiązanie zaproponowane przez @Dawcio77 nie do końca mnie uwodzi. Muszę się zgodzić z argumentem opozycji tego pomysłu, że TAKIE rozwiązanie odbierze urok frakcją. To prawda! Nie potrafię wyobrazić sobie, że podchodzimy do blipu, wybramy pojazd i po kliku kliknięciach myszką magicznie nam się on objawia. To jest absurd! Na takie właśnie rozwiązanie musieliśmy się zgodzić przy ogólnej przechowywalni pojazdów oraz wirtualnym parkingu policyjnym. Serwery, na których działa 4Life nie mają nieskończonej mocy obliczeniowej (lub wystarczająco dużej) i nie jest w stanie wygenerować tak dużej liczby pojazdów na raz! Gdyby nawet dysponował taką mocą to szczerze wątpie, że nasze łącze internetowe jak i podzespoły dałyby radę to wszystko "uciągnąć". Niestety musieliśmy pójść na taką ugodę aby osiągnąć grywalność jak i dobrą optymalizacje. W gospodarce narodowej mamy hasło:,,Żeby coś dać trzeba skądś urwać". Uważam, że to hasło perfekcyjnie się do tego odnosi. Realizm kosztem optymalizacji. Jednak ogromna ilość pojazdów prywatnych to jedno, a pojazdy frakcyjne to drugie. To właśnie służby mundurowe są głównym filarem Role play na serwerze! Według mnie służby mundurowe powinny być w 100% nastawione na role play i nie powinny sobie pozwalać na jakiekolwiek udogodnienia związane z tym tematem, bądź zboczania z postawionej przez siebie ścieżki. Jednak jak wspomniałem jestem zwolennikiem pomysłu wirtualnego parkingu! Chcę pogodzić zarówno optymalizacje serwerową jak i konserwatywne wartości frakcji na serwerze! Nie będę ukrywać opini jak i faktów, że przejeżdżając przez Blueberry występują spore lagi. Część osób skarży się również nie tyle na lagi/spadki FPS'ów a na to, że ich obraz na tych terenach zamienia się w pokaz slajdów. Pora zrobić nowy porządek! Nie dam sobię wmówić, że spadki płyności w tych terenach są winą punktu 0 na mapie. Jeżeli ktoś dysponuje takimi dowodami to chętnie je zobaczę. Mało tego! Jeżeli wykażą swoją wiarygodność to przyznam rację rozmówcy i przyznam się do błędu! Jestem człowiekiem nauki a co za tym idzie - racjonalnym, dlatego dąże do prawdy. Dowód w postaci punktu zero jest skazany na porażkę, ponieważ tak samo mógłbym oznajmić, że lagi na mechaniku wodnym w SF są spowodowane punktem -274. Wracając jednak do rdzenia mojej wypowiedzi. Jak pogodzić optymalizacje i realność? W tym szaleństwie jest metoda! Uważam, że o wiele lepszym rozwiązaniem jest utowrzenie głęboko, głęboko pod mapą jednego parkingu (interioru) dla danej frakcji, do którego moglibyśmy przejść poprzez blip w interiorze siedziby frakcji lub przy drzwiach garażowych bazy. Gdy znajdzjemy się już na parkingu, będziemy mieli TAM nasz parking, niczym nie rózniącym się od tego otwartego na świeżym powietrzu, jedynie tym, że jest mapowamy. Gdy wsiądziemy już do wybranego przez nas pojazdu, wówczas będziemy musieli podjechać nim do znacznie większego blipu, znajdującego się przy drzwiach garażowych. Gdy to zrobimy zostaniemy przeniesieni z tego parkingu pod zewnętrzną część bramy wjazdowej do garażu. Proces zdawania pojazdu wyglądałby identycznje tylko, że w odwrotnej kolejności. Moja ideologia jest nie tyle co przyjazna dla obu stron, łącząc je w jedyną sensowną całość, łagodząc spór tego konfilktu ale taki parking moglibyśmy porzeszyć o mały kącik ze stanowiskiem mechanicznym, w którym naprawialibyśmy usterki pojazdu podczas pełnionej przez nas służby. Zachęcam do rozważenia moich przemyśleń i pragnę podkreślić na koniec. Parking frakcyjny to nie rozszerzony interior siedziby, tylko osobny interior, do którego dostęp zyskujemy przez niego samego lub przez samą bramą garażową. Jednak oprócz was zachęcam do dyskusji również specjalistów w tej dziedzinie czyli administracje RCON! Serdecznie zapraszam do merytorycznej dyskusji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Tokypev napisał:

Jeżeli chodzi o moje zdanie na temat "wirtualnych parkingów" to jak najbardziej je popieram. Jednak rozwiązanie zaproponowane przez @Dawcio77 nie do końca mnie uwodzi. Muszę się zgodzić z argumentem opozycji tego pomysłu, że TAKIE rozwiązanie odbierze urok frakcją. To prawda! Nie potrafię wyobrazić sobie, że podchodzimy do blipu, wybramy pojazd i po kliku kliknięciach myszką magicznie nam się on objawia. To jest absurd! Na takie właśnie rozwiązanie musieliśmy się zgodzić przy ogólnej przechowywalni pojazdów oraz wirtualnym parkingu policyjnym. Serwery, na których działa 4Life nie mają nieskończonej mocy obliczeniowej (lub wystarczająco dużej) i nie jest w stanie wygenerować tak dużej liczby pojazdów na raz! Gdyby nawet dysponował taką mocą to szczerze wątpie, że nasze łącze internetowe jak i podzespoły dałyby radę to wszystko "uciągnąć". Niestety musieliśmy pójść na taką ugodę aby osiągnąć grywalność jak i dobrą optymalizacje. W gospodarce narodowej mamy hasło:,,Żeby coś dać trzeba skądś urwać". Uważam, że to hasło perfekcyjnie się do tego odnosi. Realizm kosztem optymalizacji. Jednak ogromna ilość pojazdów prywatnych to jedno, a pojazdy frakcyjne to drugie. To właśnie służby mundurowe są głównym filarem Role play na serwerze! Według mnie służby mundurowe powinny być w 100% nastawione na role play i nie powinny sobie pozwalać na jakiekolwiek udogodnienia związane z tym tematem, bądź zboczania z postawionej przez siebie ścieżki. Jednak jak wspomniałem jestem zwolennikiem pomysłu wirtualnego parkingu! Chcę pogodzić zarówno optymalizacje serwerową jak i konserwatywne wartości frakcji na serwerze! Nie będę ukrywać opini jak i faktów, że przejeżdżając przez Blueberry występują spore lagi. Część osób skarży się również nie tyle na lagi/spadki FPS'ów a na to, że ich obraz na tych terenach zamienia się w pokaz slajdów. Pora zrobić nowy porządek! Nie dam sobię wmówić, że spadki płyności w tych terenach są winą punktu 0 na mapie. Jeżeli ktoś dysponuje takimi dowodami to chętnie je zobaczę. Mało tego! Jeżeli wykażą swoją wiarygodność to przyznam rację rozmówcy i przyznam się do błędu! Jestem człowiekiem nauki a co za tym idzie - racjonalnym, dlatego dąże do prawdy. Dowód w postaci punktu zero jest skazany na porażkę, ponieważ tak samo mógłbym oznajmić, że lagi na mechaniku wodnym w SF są spowodowane punktem -274. Wracając jednak do rdzenia mojej wypowiedzi. Jak pogodzić optymalizacje i realność? W tym szaleństwie jest metoda! Uważam, że o wiele lepszym rozwiązaniem jest utowrzenie głęboko, głęboko pod mapą jednego parkingu (interioru) dla danej frakcji, do którego moglibyśmy przejść poprzez blip w interiorze siedziby frakcji lub przy drzwiach garażowych bazy. Gdy znajdzjemy się już na parkingu, będziemy mieli TAM nasz parking, niczym nie rózniącym się od tego otwartego na świeżym powietrzu, jedynie tym, że jest mapowamy. Gdy wsiądziemy już do wybranego przez nas pojazdu, wówczas będziemy musieli podjechać nim do znacznie większego blipu, znajdującego się przy drzwiach garażowych. Gdy to zrobimy zostaniemy przeniesieni z tego parkingu pod zewnętrzną część bramy wjazdowej do garażu. Proces zdawania pojazdu wyglądałby identycznje tylko, że w odwrotnej kolejności. Moja ideologia jest nie tyle co przyjazna dla obu stron, łącząc je w jedyną sensowną całość, łagodząc spór tego konfilktu ale taki parking moglibyśmy porzeszyć o mały kącik ze stanowiskiem mechanicznym, w którym naprawialibyśmy usterki pojazdu podczas pełnionej przez nas służby. Zachęcam do rozważenia moich przemyśleń i pragnę podkreślić na koniec. Parking frakcyjny to nie rozszerzony interior siedziby, tylko osobny interior, do którego dostęp zyskujemy przez niego samego lub przez samą bramą garażową. Jednak oprócz was zachęcam do dyskusji również specjalistów w tej dziedzinie czyli administracje RCON! Serdecznie zapraszam do merytorycznej dyskusji!

Jeżeli chodzi o punkt "0" to nie chodzi o liczbę tak jak wspomniałeś z tym "-274". Nie. Lagi w tamtym miejscu są spowodowane tym, iż pod ziemią znajduje się miejsce w który wczytują logujący się gracze. Dzieje się to w punkcie 0,0,0 czyli na koordynatach XYZ dlatego się to tak nazywa. Na własnym komputerze doświadczam na tamtej drodze do 8 FPSów, za to na mechaniku SF mam ich, co prawda może mniej ale nie 8. Spadek FPS na mechaniku czy innych miejscach jest całkowicie inny niż ten przy punkcie 0,0,0. Ale czemu tak uważam? Jadę pojazdem bliżej punktu 0,0,0 to mam te 8 FPS. Stoję na bazie SARA, która jest kilka metrów dalej od tego punktu i już nie odczuwam żadnych spadków. Co oznacza, że punkt 0,0,0 mnie nie dosięga. Można się kłócić, można się nie kłócić. Akurat w jednym miejscu, na drodze obok BB jest punkt 0,0,0, do tego baza oraz całe miasto wraz z tunerem. Te wszystkie elementy na pewno wkładają coś od siebie, ale jestem za przekonaniem, że jakbyś wyłączył bazę SARA to lagi dalej by były i mogę się założyć, że punkt ładowania graczy nie laguje sobie od tak, tylko składają się na to inne różne czynniki oraz mnóstwo odczytywanych informacji przez maszynę serwera, a tych informacji jest coraz więcej. Punkt zero to dla Ciebie tylko liczba, a to o liczbę nie chodzi tylko o to co tam jest pod ziemią. Nie pamiętam dokładnie, ale wydaję mi się, że nawet jak nie było tych akademickich lawet SARA, to lagi były tam tak czy siak i nie jest to takie super proste do zdiagnozowania oraz samej naprawy tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mr_Szynka napisał:

Skrypt nie jest podwalony z GTAO, sam jesteś świadkiem gdy dawcio pisał owy skrypt.Miałem również przyjemność go testować. 

:) 

No trochę słabo bo ten skrypt jest na gtao tylko ten ma zmienione buttony i napis lekko, identyczna grafika. Pewnie kod też tak samo wygląda oprócz zmienionych pozycji buttonow. 

Edytowane przez baziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony zgadzasz się na naszą politykę prywatności: Polityka prywatności, i akceptujesz regulamin witryny Regulamin