Skocz do zawartości
  • Aby w pełni korzystać z forum musisz się zarejestrować i zsynchronizować konto z grą, więcej informacji znajdziesz tutaj.
    Jeżeli posiadasz problemy z synchronizacją napisz wątek w dziale Pomoc z synchronizacją konta.

4Life News- Jak wygląda służba we frakcji SAFD?


pawelik001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

vwPE3Le.png


Witam, z tej strony Młodszy Reporter @pawelik001 z Redakcji 4Life News. Artykuł powstał przy współpracy z frakcją SAFD. Będzie przedstawiał on typowy dzień strażaka w tejże frakcji. Na końcu będzie wywiad z Młodszym Kapitanem, @Fabian... Zapraszam do przeczytania!


0rv2c1J.png

Strażacy swój dzień zaczynają od przyjazdu na koszary w Los Santos, gdzie parkują swój prywatny pojazd na dedykowanym dla nich parkingu. Następnie udają się do budynku, gdzie w przebieralni ubierają odpowiednie stroje. Jeżeli nie ma żadnego zgłoszenia, mogą sobie odpocząć przed kolejną akcją. Wyborów jest wiele, gotowanie, praca biurowa czy oglądanie telewizji.

0rv2c1J.pngSIUcRWg.jpg

Na tym zdjęciu możemy zobaczyć strażaka tłukącego kotlety schabowe i dwóch innych, czekających na posiłek.
0rv2c1J.png
AtmPsOx.png

To zdjęcie przedstawia strażaków oglądających telewizję.
0rv2c1J.png

Jednakże, podczas takiej przerwy trzeba być stale przygotowanym do działania. Odpoczynek dobiega końca, gdy usłyszą oni syrenę alarmującą o niebezpieczeństwie. Wtedy wszyscy niezwłocznie udają się do śluz, zjeżdżają po nich, a następnie szybko przebierają się w odpowiednie stroje. 

0rv2c1J.pngGaYkHbR.png

Zjazd po śluzach.
0rv2c1J.png

Gotowi do akcji, decydują którą jednostką, bądź jednostkami wyjadą, po czym wyruszają na akcję. Podczas jazdy ważny jest czas, więc często jeżdżą z dużymi prędkościami- pamiętajcie, aby ustępować im pierwszeństwa i w razie potrzeby zastosować się do korytarza życia. Strażacy zawsze przykładają należytą uwagę do bezpieczeństwa na drodze, ale nie zawsze się to udaje. W takich przypadkach często szybka reakcja kierowcy na drodze pomaga uniknąć wypadku czy kolizji, więc gdy usłyszycie syreny, bacznie obserwujcie otoczenie i odbicie w lusterkach, aby ułatwić im przejazd.

0rv2c1J.png
HyJvCHJ.jpg

Pojazdy, które wybrano do akcji ratunkowej. Trzeci wyjeżdżał z tylnych garaży.
0rv2c1J.png

Po dojechaniu na miejsce następuje odgrodzenie miejsca wypadku, od pozostałych pasów ruchu za pomocą pachołków. Jest to ważne, aby nikt z zewnątrz przypadkowo nie wjechał na teren wypadku. Gdy miejsce jest już zabezpieczone, odsuwają rolety z boku pojazdu/ów i wybierają niezbędne narzędzia do pomocy poszkodowanemu. W tym przypadku możemy na zdjęciach zobaczyć akcję ratunkową kierowcy, który zakleszczył się w pojeździe. Przy użyciu hooliganów i innych narzędzi, strażakom udaje się wydostać poszkodowanego z pojazdu. Następnie udzielają oni niezbędnej pomocy medycznej do czasu pojawienia się zespołu medycznego. 

0rv2c1J.png
2z79UdX.jpg

mpBI96q.jpg

mdAOKUW.jpg

Eva1V1b.jpg

76IcvGA.jpg

Zdjęcia przedstawiają akcję ratunkową po kolizji na wiadukcie.
0rv2c1J.png

Najczęściej na tym kończy się “przygoda” ogniomistrzów, wtedy zmierzają oni na bazę, tankują pojazdy i je naprawiają. Na samym końcu parkują je, przebierają się do strojów bardziej cywilnych i wyczekują na kolejną akcję ratowania zdrowia, czy nawet życia.
0rv2c1J.pngG6RSQwQ.jpg

Pojazdy podczas naprawiania i tankowania po udanej akcji.
0rv2c1J.png

 

W wolnej chwili udało mi się przeprowadzić wywiad z Młodszym Kapitanem @Fabian... Wyjaśnia on, jakie są obowiązki podczas pracy w straży pożarnej, jakie stroje noszą, jakich narzędzi używają, czy jakie sytuację najczęściej się zdarzają.

pawelik: Witam ciepło, z tej strony Młodszy Reporter pawelik001 z Redakcji 4Life News. Czy chciałbyś mi odpowiedzieć na parę pytań dotyczących pracy strażaka?
Fabian: Witam, Młodszy Kapitan Fabian.. z JRG-1 w Los Santos, z chęcią odpowiem Ci na pytania.

p: Jakie są główne akcje, w których bierzesz udział? Jakie zdarzają się częściej, a które rzadziej?
F: Przez ostatni czas częściej zdarza mi się wyjeżdżać na tzw. miejscowe zagrożenia, są to głównie wypadki samochodowe, plamy substancji ropopochodnych, próby samobójcze oraz powalone drzewa, ale również wyjeżdżam do pożarów. Rzadziej zdarzają się np. kokony owadów błonkoskrzydłych lub powodzie.

p: Jakie obowiązki służą ci jako Młodszemu Kapitanowi?
F: Jak na razie to jako Młodszy Kapitan mam obowiązek mieć pomyślnie zdany kurs Kierującego Działaniem Ratowniczym, kurs Oficerski oraz wyjeżdżać do każdej akcji. Z czasem może obejmę jakieś funkcje we frakcji.

p: Jak to wygląda z narzędziami, z czego najczęściej korzystacie? Do czego one służą?
F: Jeżeli chodzi o wypadki samochodowe, głównie używamy nożyco-rozpieracza, hooligana, rozpieracza kolumnowego oraz przecinaka do pedałów. Te narzędzia służą do uwolnienia osób poszkodowanych z samochodów. Na pożarach używamy odcinków W-52 oraz W-75, tłumic oraz linii szybkiego natarcia. Służą one do neutralizowania pożarów. Na plamach substancji ropopochodnych używamy sorbentu, posypuję się nim plamę, a ta w niego wsiąka. Na powalonych drzewach piły łańcuchowej oraz siekiery.

p: Czy możesz opisać najbardziej nietypową sytuację, na jakiej miałeś okazji być?
F: Najbardziej nietypową sytuacją, na której miałem okazję być, była to podłożona bomba na moście Garver. Również zdarzyło mi się być na akcji, gdzie pewna osoba utknęła na drzewie.

p: Ile czasu w przybliżeniu zajmuje wam dotarcie do celu?
F: Zależy od lokalizacji, przeważnie od 2 do 5 minut.

p: Co jest najważniejsze podczas wyjazdu na akcję i na samej akcji?
F: Najważniejsze jest dbanie o własne bezpieczeństwo podczas akcji, a podczas wyjazdu jest najważniejsze jak najszybsze dotarcie do celu.

p: Zdarzyła się kiedyś sytuacja, w której zadawaliście sobie pytanie: "jak to możliwe"?
F: Tak, oczywiście zdarzały się takie sytuacje.

p: Czy mógłbyś taką sytuację przytoczyć?
F: Ciężko mi teraz przytoczyć taką sytuację, ponieważ byłem na tylu akcjach, że po prostu nie pamiętam.

p: Rozumiem, nie ma problemu. W jakiej ekipie najczęściej wyjeżdżacie w razie alarmu? Iloma pojazdami przeważnie wyruszacie do wypadku?
F: Do akcji wyjeżdżamy w różnych ekipach. Przeważnie do wypadku wyjeżdżamy wozem średnim gaśniczym oraz lekkim technicznym.

p: Czy w najbliższych dniach planujecie zrobienie dni otwartych?
F: Z tego, co wiem to raczej nie.

p: To chyba na tyle z wywiadu, dziękuję za poświęcony czas. Może chciałbyś przy okazji kogoś pozdrowić?
F: Również dziękuję, chcę pozdrowić całą frakcję SAFD oraz graczy serwera 4life.

p: Dołączam się do pozdrowień!

0rv2c1J.png

Po tym artykule możemy wywnioskować, że strażacy nie tylko zdejmują koty z drzew, czy gaszą ogień. Może się zdarzyć, że są potrzebni przy wypadkach samochodowych, podczas ulatniania się niebezpiecznego dymu, czy zakleszczeniu różnych części ciała w nietypowych miejscach.
Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim, którzy w czwartek pomogli mi przy tworzeniu artykułu, a są to: @Fabian.., @Reksio*, @*Przemek*, @Mietek_Kasztan, @AdrianeQ82, @BartusieQ:) oraz @skakacz.


RcZI7nX.png

 

vwPE3Le.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony zgadzasz się na naszą politykę prywatności: Polityka prywatności, i akceptujesz regulamin witryny Regulamin