Skocz do zawartości
  • Aby w pełni korzystać z forum musisz się zarejestrować i zsynchronizować konto z grą, więcej informacji znajdziesz tutaj.
    Jeżeli posiadasz problemy z synchronizacją napisz wątek w dziale Pomoc z synchronizacją konta.

4Life News - Pojazdy GTA SA i ich odpowiedniki w świecie realnym.


Deilo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

redakcja.png

Witajcie znów. Oczywiście bez zmian jeszcze z tej strony Młodszy Redaktor @Deilo z redakcji prasowej 4 Life News oraz nowy, lubiący japońskie pojazdy - Dyrektor Naczelny @pawelik001. Postanowiliśmy przygotować dla was artykuł z pojazdami GTA San Andreas oraz ich odpowiednikami w realnym świecie. Poniższe zdjęcia nie są chronionymi prawami autorskimi
pasek.png
Club
pasek.png
Perełka nie tylko wsród osób początkujących, bo zdarza się zobaczyć z tuningiem. Nie grzeszy skrętnością, wygląda ładnie i jest odpowiednikiem golfa, także jest to czynnik, dla którego często kupowane jest to auto. Cena takiego pojazdu w silniku 1.6 na giełdach szacuje się od 25.000 do 35.000 PLN. Natomiast maksymalna prędkość również w silniku 1.6 to 150 km/h. Jak wspomniałem, wcześniej jego odpowiednik w realnym świecie to Volkswagen Golf. Produkcja golfa przez niemiecką firmę rozpoczęła się w 1974 roku, natomiast najnowsza (ósma) generacja owego pojazdu rozpoczęła się w 2019 roku. 
pasek.png

TeymhxX.gif

pasek.png
Bravura
pasek.png

Sportowe auto dla początkujących, umiarkowane ceny napraw, 140 vmax, Często kupowane oraz widywane na drogach stanu San Andreas. Bravure w silniku 1.6 znajdziecie na giełdzie w przedziale cenowym 10.000 - 20.000 PLN. W realnym świecie znany jest pod nazwą Pontiac Grand Am produkowany był przez 33 lat od 1972 roku przez amerykańską firmę. Koniec produkcji został zakończony piątą generacją Pontiac Grand Am. Następcą został model o zupełnie nowej nazwie G6.

pasek.png
78vdZU3.gif

pasek.png

Elegant

pasek.png

Elegancki pojazd, limuzyna. Doskonały do uberowania czy też zlotów. Jest na niego duży popyt ze względu na wygląd i unikalny styl tego pojazdu. Osiąga on maksymalną prędkość 150 km/h. Nie wyróżnia się niczym w sposobie jazdy. Koszt takiego pojazdu w silniku 1.6 to około 250.000 PLN.  W realnym świecie to odpowiednik Ford Crown Victoria. Produkcja tego pojazdu trwała tylko 20 lat od 1991 roku. Często można spotkać te samochody w Stanach Zjednoczonych jako policyjne radiowozy oraz taksówki, co można zobaczyć na poniższym zdjęciu. 
pasek.png
WKOCraI.gif
pasek.png
Greenwood
pasek.png
Najwolniejsze auto z naszego zestawienia, rozpędza się tylko do 130 km/h. Nie jest on wystrzałowy, rzadko spotykać można go na serwerze, ceny napraw są naprawdę niskie, w odniesieniu do pozostałych aut z naszego zestawienia. Nie grzeszy wyglądem przez co nie ma na niego popytu. Na giełdzie w silniku 1.6 można spotkać go w granicach cenowych od 15.000 do 20.000 PLN. Jego odpowiednik w realnym świecie to Dodge Diplomat produkcja tego pojazdu trwała 11 lat, pierwsza generacja samochodu została zaprezentowana w 1977 roku, zaś druga jego generacja zaprezentowana została w 1981 roku. Po 7 latach ogłoszono koniec produkcji Diplomata. 
pasek.png

XslAeax.gif
pasek.png
Hermes
pasek.png

Rzadko spotykane auto, aczkolwiek jeśli już takie widzimy to przeważnie stuningowane. Auto idealne dla kolekcjonerów takich pojazdów. Maksymalna prędkość tego pojazdu to 140 km/h. Jest on ładnym, starym klasykiem wartym uwagi, co do samej jazdy tym pojazdem, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Niestety na giełdach rzadko można spotkać ten pojazd i nie znam cen jego. W realnym świecie to "49 Mercury. Produkowany był w latach 1938 – 1951, Jest popularny na zlotach zabytkowych i klasycznych samochodów. W ciągu 13 lat powstały trzy generacje tego modelu. Za wiele o nim nie da się powiedzieć. Patrząc na poniższym zdjęciu jest to cudo.pasek.png
meNWcTP.gifpasek.png
Nebula
pasek.png
Samochód najczęściej spotykany na serwerze jako policyjne. Ma nieszablonowy wygląd, co niestety nie przekłada się na jego osiągi czy też styl jazdy, Prędkość maksymalna to 140 km/h. Mały wachlarz modyfikacji, ceny napraw jak na tą klasę są niskie. Pojazd doskonale sprawdzi się w roli ubera. Nebula na giełdzie serwerowej w silniku 1.6 to cena 20.000-25.000 PLN. Odpowiednik pojazdu to Lincoln Continental. Pierwszy wygląd tego pojazdu został zaprezentowany w roku 1939, a jego produkcja trwała do 1948 roku z kilku letnią przerwą ze względu na wybuch II wojny światowej. Druga model tego pojazdu zaprezentowany został w 1960 roku, Pojazdu był wzorowany na Continental Mark Series. W ciągu 42 lat - do roku 2002 zostało zaprezentowanych sześć generacji. 14 lat po wycofaniu ze sprzedaży serii modelowej Continental, która w latach 1939-2002 obejmowała różne flagowe sedany i coupe marki, firma produkująca ten pojazd zdecydowała się powrócić do używania tej nazwy dla nowej, zbudowanej od podstaw luksusowej limuzyny. Ostatni egzemplarz tego modelu został wyprodukowany z końcem 2020 roku. Liczymy na to, że za kilka lat znowu wróci do życia ta nazwa.
pasek.png
VjIHeq3.gifpasek.png
 Sabre
pasek.png

Bardzo mały wachlarz modyfikacji jeśli chodzi o silniki od 1.6 do 2.2, auto jest idealnym autem do driftu dla osób początkujących. Jest to typowy muscle car, który jest rozchwytywany ze wszystkich stron. Jego wersja Sport 2.4 ma unikatowy wygląd przez co większość bogatszych graczy kupuje to auto do lansu. Jego osiągi nie są jakieś wybitne, bazują na skali przeciętności, ale jeśli kogoś stać na wersje sport, to jest warte uwagi. W silniki 2.2 i niżej nie warto inwestować, nie jest to auto na dłuższą metę. Jego vmax to 160 km/h na silniku 1.6, a cena na giełdzie jest w granicach 65.000-75.000 PLN. Jeżeli chodzi o świat realny to odpowiednik Oldsmobile 442. Produkcja rozpoczęła się w 1963 roku, lecz i tak pierwsza generacja została ukazana dopiero w połowie 1964 roku. Produkowany był do 1987 roku. Doczekał się tylko pięć generacji.
pasek.pngfS9uBBI.gif
pasek.png

Teraz japońskie auta, przedstawi @pawelik001.

pasek.png
Elegy
pasek.png
Annis Elegy to pojazd, który idealnie nadaje się do kontrolowanych poślizgów, czyli tzw. driftu. Należy on do klasy wysokiej. Jego głownymi konkurentami są pojazdy, które opisze niżej - Annis ZR-350, Dinka Jester. Elegy jest wzorowane na pojeździe Nissan Skyline R32 GTS, ale również na Nissanie Skyline R34. Przód - R32, tył - R34. Taki miks postanowili wykonać twórcy GTA. Pierwsza generacja linii Skyline powstała w 1957 roku, jednak popularność dopiero zdobyła trzcia generacja C10 w wersji GT-R, zwana potocznie "Hakosuka". Jedenasta, dwunasta i trzynasta generacja to tak naprawdę pojazdy Infiniti, które należy do koncernu Nissan. Następcą Nissana Skyline R34 był Nissan GT-R R35, bez dopisku skyline. Pojazd w grze jest tylnio napędowy, Nissan Skyline R32 GTS również jest tylnio napędowy, ale już R34 ma napęd na wszystkie koła. Pojazd posiada duże możliwości tuningu.
pasek.png
FJzPRFN.gif
pasek.png
ZR-350
pasek.png

Mazda RX-7 FD jest pojazdem tylnio napędowym, z silnikiem Wankla - jest to silnik rotacyjny z wirującym tłokiem. Posiada on dwie turbiny, a przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosi około 5.3 sekundy, więc wynik jest imponujący. Odpowiednikiem Mazdy jest auto Annis ZR-350 w GTA. Również posiada ono tylni napęd. Tuning auta jest ograniczony, ale jest. Następcą Mazdy RX-7 FD jest Mazda RX-8, która straciła to, co najważniejsze - światła pop-up, czyli wysuwane z linii maski. Jest to cecha charakterystyczna wielu aut, co moim zdaniem wygląda obłędnie. Poprzednikiem RX-7 FD jest RX-7 FC. Ten model Mazdy produkowany był od 1992 do 2002 roku, wyprodukowano ponad 68 tysięcy pojazdów. Pojazd należy do klasy wysokiej.

pasek.png
p1dwtzv.gif
pasek.png
Jester
pasek.png

Teraz przechodzimy do mojego ulubionego pojazdu. Toyota Supra czwartej generacji, to nic innego jak Dinka Jester. Najważniejsza cecha Supry - silnik. Fabrycznie silnik 2JZ GTE ma 280KM. Po zmianie osprzętu silnika można wykrzesać nawet 800KM, a po wsadzeniu kutych tłoków moc może wzrosnąć do 1200KM. W tamtych czasach auto na seryjnym silniku miało przyspieszenie wynoszące 5.1 sekundy, co było wynikiem konkurującym z przyspieszeniem Ferrari, czy Porsche. Toyota Supra czwartej generacji jest pojazdem kultowym, legendarnym i znanym na całym świecie. Jest westchnieniem i marzeniem wielu fanów motoryzacji - niekoniecznie japońskiej. O Suprze mozna napisać całą rozprawkę, ale nie o to chodzi w tym artykule. Produkowana była od grudnia 1992 roku do sierpnia 2002 roku - czyli w tych samych latach co poprzednie auto które zostało tutaj opisane.

pasek.png
fO3JHxo.gif
pasek.png
Infernus
pasek.png

Teraz pod lupę weźmiemy do nie dawna najszybsze auto w grze, które jest również odpowiednikiem japońskiego auta - dokładniej Hondy NSX. Był produkowany w Japonii od 1990 do 2005 roku. Dwudrzwiowe auto z napędem na tył i silnikiem 3.0L lub 3.2L, odpowiednio 270KM oraz 290KM. Jest to drugie auto ze światłami typu pop-up. Mówi się, że Infernus był również wzorowany na Lamborghini Diablo. Od 2016 roku zaczęto produkować drugą generację tego auta. Na rynek amerykański auto prezentowane było pod nazwą Acura NSX, gdyż Acura jest amerykańskim odpowiednikiem Hondy.pasek.png
iSl4lvM.gif
pasek.png
Manana
pasek.png

Teraz przejdziemy do auta nie japońskiego, mianowicie do auta amerykańskiego. Dodge Aries to odpowiednik jednego z najtańszych aut na giełdach, czyli Manany. Dodge był produkowany on 1981 do 1989 roku. Pod maską siedział jeden z trzech silników - L4 2.2L K, L4 2.5L K lub L4 2.6L Mitsubishi. Auto występowało również w wersji kombi. Było produkowane w trzech miastach Stanów Zjednoczonych i w jednym Mkesykańskim. Zostało zaprezentowane w listopadzie 1980 roku.
pasek.pngrL7JxBx.gifpasek.png
Euros
pasek.png

Euros w uniwersum gry jest wzorowany na pojeździe Nissan 300ZX, poprzednik Nissana 350Z. Posiada on dwie wersje silnikowe - 3.0 L VG30DE V6 oraz 3.0 L VG30DETT V6 z podwójną turbiną. Auto posiada napęd na tył, a mozna było kupić je w dwóch wariantach miejscowych, 2+0 oraz 2+2. Waga auta wahała się między 1500KG a 1625KG. Oferowane skrzynie były 5-biegowe manualne, lub 4-biegowe automatyczne. Produkowane było od 1989 do 2000 roku. Wyprodukowano ponad 164 000 sztuk. Auto miało dwie wersje specjalne.

pasek.pngSutgoVx.gifpasek.png

Wielkie podziękowania dla @DanielRB za pomoc w realizacji zdjęć (respienie pojazdów). @BartiCK za wiedzę :) oraz @kzedo za pomaganie w wykonywaniu zdjęć.
pasek.png

Dla redakcji prasowej 4 Life News

Dyrektor Naczelny @pawelik001

Młodszy Redaktor @Deilo

Edytowane przez pawelik001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Busiek napisał:

Ciekawy artykuł, zdjęcia też niczego sobie. Jednak wydaje mi się, że odpowiednikiem Forda Crown Victori powinien być Merit a nie Elegant. 

Własnie się chyba coś pomyliło, a elegant to już bardziej jakaś bmw 7 , ale reszta niczego sobie i naprawdę fajny artykuł

Edytowane przez KrzychuGolona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł fajnie napisany, chętnie zobaczyłbym jego drugą część, lecz jest kilka niedociągnięć. Po pierwsze, nie da się znaleźć Eleganta z silnikiem 1.6 za 250k, ceny takich egzemplarzy w niektórych przypadkach osiągają drugie tyle. Moim zdaniem Elegant nie przypomina Crown Victorii. Po drugie, Nebula jest wzorowana raczej na Galancie 8, chyba że w powyższych przypadkach chodziło Ci o samochody bez podmianek, wtedy nie mam nic do zarzucenia. osobiście wybrałbym również inne zdjęcie Nissana Skyline R32 GTS, gdyż dołączyłeś zdjęcie wersji HCR32, a Nissan produkował również coupe z napędem na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony zgadzasz się na naszą politykę prywatności: Polityka prywatności, i akceptujesz regulamin witryny Regulamin