Skocz do zawartości
  • Aby w pełni korzystać z forum musisz się zarejestrować i zsynchronizować konto z grą, więcej informacji znajdziesz tutaj.
    Jeżeli posiadasz problemy z synchronizacją napisz wątek w dziale Pomoc z synchronizacją konta.

4Life News - Wywiad z Administratorem RCON L4MP3K.


grubyyo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Linie-poziome-z-logiem-i-bez

Serdecznie witam wszystkich czytelników Redakcji 4Life News, z tej strony Redaktor @grubyyo. Dziś zapraszam Was do przeczytania wywiadu z Administratorem RCON @L4MP3K.

Linie-poziome-z-logiem-i-bez
r1SurWy.gif
Linie-poziome-z-logiem-i-bez

G: @grubyyo

L: @L4MP3K.

Linie-poziome-z-logiem-i-bez

G: Uszanowanie, Redaktor grubyyo z Redakcji 4Life News z tej strony. Zechciałbyś udzielić mi wywiadu?
L: Witam, z chęcią odpowiem na twoje pytania.

G: Świetnie, możesz na początku opowiedzieć nam coś o sobie?
L: Wywiadów ze mną już kilka było i w poprzednich opowiadałem, że zamieszkiwałem w województwie pomorskim, w małej wsi i na co dzień uczęszczałem do technikum informatycznego. Od tamtego czasu, czyli jakoś od roku wiele rzeczy w moim życiu się zmieniło, udało mi się ukończyć szkołę oraz zdać maturę. Udało mi się również dołączyć w szeregi wojska, a co za tym idzie, zmieniłem miejsce zamieszkania. Jak już pewnie większość osób wie na imię mi Kacper i w tym roku będę obchodził swoje 21 urodziny, jestem osobą z dużym poczuciem humoru i mam dosyć duży dystans do wielu sytuacji. To chyba na tyle, jeśli chodzi o moją osobę, no, chyba że kogoś interesuje mój wzrost - 180 cm i rozmiar buta - 43.

G: Posiadasz jakieś zainteresowania lub pasje, które lubisz robić?
L: Jakieś zainteresowania trzeba mieć, bo inaczej życie staje się dosyć nudne i uważam, że koniecznie jest coś, co sprawia nam przyjemność i możemy się przy tym odstresować. Jak można się domyślić do moich zainteresowań, na pewno będzie należała grafika 3D - od 4 lat w tym siedzę i do tej pory czerpie z tego tak wielką przyjemność, jak na początku mojej przygody, ale na równi z tą pasją towarzyszy mi jeszcze jedna, w zasadzie od dziecka interesuję się piłką nożną, miałem jakąś przerwę z tym związaną, ale udało mi się wrócić i hobbystycznie pogrywam sobie raz w tygodniu. Oczywiście jestem kibicem najlepszego klubu w historii-Realu Madryt. Interesuje się również w mniejszym stopniu informatyką, lubię czasami stworzyć jakieś sieci i coś dłubać w linuxie.

G: Przejdźmy do serwera obecnie, znajdujesz się na posadzie administratora RCON, powiedz nam, jakie posiadasz obowiązki?
L: Rok temu, gdy awansowałem na rangę RCON moje obowiązki były delikatnie większe, obecnie przez mniejszą ilość czasu są ograniczone właściwie do minimum i na serwerze praktycznie nie można mnie zauważyć, ale praktycznie codziennie pracuję nad nowymi projektami na serwer. Wiadomo, że angażuję się też w jakieś wybieranie nowych osób do grona administracji, czy też inne projekty, ale głównie skupiam się na nowych modelach.

G: Pełnisz też funkcję modelera serwerowego, co dokładnie robisz?
L: Tak, dodatkową rangę modelera serwerowego uzyskałem jakoś 3 lata temu i przez dłuższy okres byłem odpowiedzialny tylko i wyłącznie za tworzenie nowych projektów, ewentualnie optymalizowanie tych, które są już na serwerze oraz sprawdzanie modeli pochodzących z „drugiej ręki". Jednakże przez to, że mam mniejszą ilość czasu, to musiałem znaleźć osobę, która będzie w stanie mnie odciążyć, tą osobą został @Erorekkw, z którym wywiad był dosyć niedawno i do moich zadań doszło również sprawdzanie i drobne poprawki jego modeli.

G: W jakich programach modelujesz?
L: Jeśli chcemy stworzyć sam budynek, wystarczy nam praktycznie jeden program - 3ds max., którego sam używam, a inne programy takie jak GIMP, coleditor, imgtool, Magic TXD wykorzystujemy do tego, żeby stworzyć tekstury czy też kolizje, ale więcej można się dowiedzieć z moich poradników, które udostępniłem na platformie YouTube- KLIK
Obecnie również chcę zacząć z korzystania Unreal Engine, ponieważ planuję się dalej rozwijać i wyjść poza samą platformę MTA.

G: Jesteś założycielem Project Company, skąd pomysł na oto tę nazwę?
L: Tak, jestem dumnym założycielem biznesu, który później przekształcił się w serwer Discord zrzeszający społeczność MTA i się tak bardzo rozrósł, że nawet nie marzyłem o takiej ilości użytkowników, a obecnie jest tam ponad 1000 osób. Wróćmy natomiast do pytania, sama nazwa to był jakiś pomysł, który po prostu urodził się w mojej głowie, natomiast sama nazwa po dłuższym czasie już tak do mnie nie przemawia. Uwaga, tutaj taki leak planuję ją zmienić w niedługim czasie tę nazwę na „Developers Lab”

G: Jak znajdujesz nowy osoby do serwerowej grupy modelerskiej?
L: Właściwie nie znajduję nowych osób do naszego grona, a wychodzi to bardziej naturalnie. W przypadku chłopaków od pojazdów to może troszkę pośredniczyłem, angażowałem się bardziej w przypadku @TwerkingMaster i @Erorekkw - w jego przypadku było troszkę inaczej bo potrzebowałem osoby, która wykazywała się chęciami do tworzenia nowych rzeczy i do nauki. Jednakże jeśli ktoś chciałby dołączyć do naszego grona i tworzy dobre projekty i udostępnia je gdzieś na forum, czy serwerach Discord związanymi z serwerem 4Life to na pewno nie umknie mojej uwadze i do takiej osoby mogę się odezwać.

G: Na serwerze można powiedzieć, że grasz od początku powstania, jak oceniasz zmiany, które zostały wprowadzane na serwer?
L: No dokładnie tak, zacząłem grę na serwerze praktycznie 8 lat temu i uważam, że w tym wypadku zdecydowanie serwer się rozwinął, ale to też dlatego, że zmienił się świat i zmieniła się platforma MTA, zaczęły powstawać serwery, które wprowadzały nowości, nowe szaty graficzne i po prostu wyglądały nowocześnie. W międzyczasie upadł [Reklama #4], a 4Life jest właśnie czymś pomiędzy tymi nowymi serwerami, a [Reklama #4], który był legendą tej platformy i właściwie opierał się o cgui. Uważam, że większość zmian była na plus i też efektem tego jest ilość graczy, którzy grają na serwerze, a bez nich żadna zmiana nie miałaby sensu.

G: Planujecie jakieś duże zmiany odnośnie  optymalizacji?
L: Kwestia optymalizacji jest praktycznie cały czas rozważana, Sam dzięki mojemu doświadczeniu staram się optymalizować każdy nowy model, dlatego też planuje powoli odświeżanie starych modeli, a co do skryptów to ciężko mi powiedzieć coś więcej, bo się tym nie zajmuję, aczkolwiek pamiętajmy o tym, że serwer nie ma dwóch lat, a 8 i niektóre skrypty są dosyć stare co też utrudnia ich stworzenie od nowa - bo skrypterzy coś zrobią od nowa i nagle ludzie potracą swoje majątki, albo powstanie jakiś duży błąd. Powoli staramy się wszystko optymalizować i myślę, że sam system pojazdów napisany od 0 to już duży krok naprzód w tej kwestii.

G: Rozumiem, jak oceniasz aktualny stan optymalizacji serwera?
L: Uważam, że w kwestii optymalizacji serwer poszedł bardzo na przód. Jeśli porównamy sobie okres urodzin serwera w 2020 roku, gdzie było 800 graczy i nie dało się nic zrobić, a 800 graczy obecnie to zauważymy dość spory przeskok, jeśli chodzi o optymalizację, ale wiadomo, że zawsze może być lepiej i do tego dążymy.

Linie-poziome-z-logiem-i-bez
l5h70B1.gif
Linie-poziome-z-logiem-i-bez

G: Jesteś aktualnie w organizacji Olimp, jakie masz obowiązki w niej?
L: Z organizacją jest podobnie jak z moimi obowiązkami na randze RCON, jestem w organizacji, ale skupiam się na grafice 3D, nie wchodzę na serwer i właściwie jedyne, w czym biorę czynny udział to rekrutacje do organizacji.

G: Zdradzisz czy byłeś w jakiś frakcjach i jak je wspominasz?
L: Byłem praktycznie w każdej frakcji, którę są obecnie na serwerze, ale zacznijmy od początku. W 2015 roku dołączyłem do frakcji SAMD, ale moja kariera tam dosyć szybko dobiegła końca z powodu otrzymania bana za afk na służbie od @ZbyK.gg, a ten ban przyczynił się do tego, że straciłem wówczas warsztat tuningowy warty około 300/400k co na tamte czasy było sporą ilością gotówki. Jakiś czas później, bo w 2016 roku dołączyłem w szeregi frakcji SARA, wtedy jeszcze SDSA i z pobytu w tej frakcji w tamtym okresie jestem chyba najbardziej zadowolony, poznałem masę ludzi, z którymi spędziłem ciekawie czas i z niektórymi mam kontakt do tej pory. Miałem jeszcze krótkie epizody dosyć nie dawno we frakcji SAPD oraz SAFD, ale po prostu wolałem ten czas poświęcać na modelowanie niż nabijaniu minut we frakcji i tym samym zakończyłem pobyt w tych frakcjach na akademii.

G: Posiadasz ponad cztery tysiące godzin, nie żałujesz spędzonego czasu na serwerze?
L: Na serwerze grałem świadomie i uważam, że nie mogę żałować ani jednej minuty tutaj spędzonej. Serwer pomógł mi rozwinąć się w grafice 3D, która sprawia mi przyjemność, dał możliwość poznania wspaniałych ludzi, z którymi mam cały czas kontakt i znalazłem tutaj swoją drugą połówkę, z którą planuję swoje dalsze życie i dlatego nie mam powodu do tego, żeby żałować żadną chwilę tutaj spędzoną. Warto zaznaczyć jako taką ciekawostkę, że teraz głównie spędzam czas na serwerze developerskim i tam mam też pewnie ponad 1000 godzin.

G: Odejdźmy od serwera, zdarza ci się grać w inne tytuły gier?
L: Jasne, że pogrywam w inne tytuły, poza MTA pogrywam czasami w CS:GO, ETS2 i ostatnim czasem w jakieś gry z fabułką typu Mafia, a planuję jeszcze za jakiś czas ograć GTA 4.

G: Ciekawie, posiadasz jakiś ulubiony gatunek muzyczny?
L: Nie mam ulubionego gatunku muzycznego, zazwyczaj po prostu odpalam Youtube, jakąś składankę i tak leci muzyka, która towarzyszy mi przy okazji tworzenia nowych projektów.

G: Jakie masz cele w życiu lub marzenia do spełnienia?
L: Celem, który obecnie pragnę spełnić jest podpisanie kontraktu na żołnierza zawodowego, a w późniejszym czasie wspólne zamieszkanie z moją drugą połówką. Marzeniami, które są oddalone w czasie, ale chciałbym w przyszłości je spełnić to osiągnięcie czegoś, jakaś praca w grafice 3D, bo planuje się temu poświęcić i rozwijać się poza platformą MTA.

G: To koniec tego wspaniałego wywiadu, a szkoda chciałbyś może kogoś pozdrowić?
L: Z osobna chciałbym pozdrowić @Niuniaa, a dodatkowo osoby zasilające szeregi administracji, organizacji OLIMP oraz wszystkich graczy, którzy tworzą te wspaniałą społeczność. Dziękuję za przeprowadzony wywiad, świetnie się bawiłem, odpowiadając na Twoje pytania. Chciałbym jeszcze zaprosić was na Discord Projects Company - Discord Project Company

Linie-poziome-z-logiem-i-bez

wheyXm2.png
Autoryzował: @Mlonskyy

Linie-poziome-z-logiem-i-bez

Edytowane przez Mlonskyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony zgadzasz się na naszą politykę prywatności: Polityka prywatności, i akceptujesz regulamin witryny Regulamin